ancovdwerff.reismee.nl

Pre Departure verhaal

Scherpenisse, 24-08-2014

Op deze zondagavond sluit ik een hectische en bijzondere week af. Mijn auto – waar ik aan gehecht was/ben- is verkocht, de zaken vanuit mijn taak als jeugdcoördinator zijn geregeld en overgedragen en ik heb veel mensen gedag gezegd in woord of geschrift. Ook is mijn tas gepakt en heb ik (hopelijk)de belangrijkste zaken geregeld. Al deze onderdelen horen bij de voorbereiding voor een dergelijke reis, al is de reis naar verwachting ´slechts´ voor 10 maanden. Persoonlijk stond ik er dan ook redelijk nuchter in, al besef ik door het afscheid van bepaalde mensen dat 10 maanden wel een hele poos is. Ik ga m’n reis dan ook wat dubbel tegemoet. Het is niet niks, helemaal gezien het feit dat ik er helemaal open en bloot (lees zonder verdere planning) in stap. Echter zorgt dit er nou juist ook voor dat dit avontuur waanzinnig gaaf zal worden. Op het moment van schrijven heb ik dan ook nog geen flauw idee wat ik allemaal zal gaan zien, wanneer ik ergens heen zal reizen of hoe ik mezelf zal gaan verplaatsen. Gelukkig zijn de eerste 3 overnachtingen geboekt. Voor de dagen die daarna zullen volgen, ga ik uiteraard op zoek naar een slaapplek. Het is ook niet erg dat zulke dingen nog niet zijn voorbereid, je moet als backpacker namelijk avontuurlijk ingesteld zijn.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij de volgende mooie uitspraak die een goede vriendin van me deed:

‘Bepaal je route niet zelf, maar laat het land je route bepalen!

Dit weekend heb ik mooi afgesloten met 2 feestjes. Op vrijdagavond heb ik met wat vrienden een heuse mosselavond (inclusief het drinken van speciaal biertjes) gehouden. Ik kan nu dan ook eindelijk als echte Zeeuw zeggen dat ik zelf voor het eerst mosselen heb gekookt. Ook zaterdag was er een feestje en wel een surpriseparty. Aan het woord surprise was in deze NIKS gelogen, want wat ben ik verrast. Het feest was georganiseerd door Samantha en Anke. Zij verdienen alle lof en waardering vanuit mijn kant. Ik ben ze dan ook eeuwig dankbaar voor dit onwijs mooie cadeau. Ook de mensen die aanwezig waren op dit feest kan ik niks meer dan bedanken. Wat ontzettend tof mensen!

Morgen is het zover. Om 14:30 zal mijn vliegtuig – via Dubai – vertrekken naar Singapore. In Singapore krijg ik voor anderhalve dag een programma aangeboden. Interessant dat ik ook daar wat van het leven en de omgeving zal zien, een mooie kans. Vervolgens zal ik via Sydney richting Auckland vliegen. De verwachting is dat ik daar donderdag tegen het begin van de middag (12:20uur) aan zal komen. Een flinke, maar gave reis.

Ter informatie:

Tijdens onze zomertijd is het in Auckland 10 uur later.
Tijdens onze wintertijd is het in Auckland 12 uur later.

- Uitzonderingen -
Tussen de laatste zondag in maart en de eerste zondag in april en tussen de laatste zondag in september en de laatste zondag in oktober is het in Auckland 11 uur later

Ondanks dat ik me de gehele week vrij ‘nuchter’ heb gedragen, ga ik een aantal mensen erg missen. Gelukkig bestaan er tegenwoordig mogelijkheden als Skype, Facebook, WhatsApp, mail en al die rommel om contact te houden. Ik zal hier dan zeer zeker, in zekere mate uiteraard, gebruik van gaan maken.

Voor degenen die hier in het mooie Nederland blijven, geniet van het leven, doe je best met studie/werk of andere zaken en het ga jullie goed.

Tot over 10 maanden!

Vriendelijke groet,

Anco

Reacties

Reacties

Ineke & Pamela

Lieve favo neef!
We wensen jou een onwijs mooie, interessante en overweldigende ervaring toe op jouw reis en gaan elke blog lezen zodat we je goed kunnen blijven volgen.
Tel daar WhatsApp, Facebook, etc. bij op en dan gaat het ons allemaal best lukken!
Een hele goeie reis, wees avontuurlijk maar voorzichtig and we keep in touch...
Dikke knuffel! x

Daniëlle

Mooi gezegd An! Ik ben benieuwd naar al je ervaringen en vast hele mooie verhalen!
Een hele goede reis en doe voorzichtig!
Maar vooral heel heel héél veel plezier daar! Geniet ervan!!
Liefs, Daan

Els

Hoi Kanjer,
Nu is het, na een vertraging van een klein jaar, echt zo ver. Over een "paar" uur zit je in het vliegtuig, op weg naar een heel nieuw leven, nieuwe ervaringen en belevenissen. Maak er een onvergetelijke mooie tijd van, en geniet volop!! Ik ga je zeker volgen via je blog. Een hele goede en relaxte reis enne.....wees heel voorzichtig!!
Dikke knuffel. -xXx-

Mustafa

Mooi stuk Anco.Goede reis en No worries Mate!!
Groetjes van ons allemaal

Leonie

Nogmaals goeie reis! Sluit me helemaal aan bij je verhaal. Kan ook niet meer wachten!

madelinde

Met een lege tas heen en een volle terug.
Maak er een onvergetelijke tijd van!

Anouschka

Hoi Anco,

Ik wens je een goede reis en hoop dat je zult genieten van alle avonturen die je gaat beleven.

Groet,
Anouschka

eline de graaf

Ik wens je heel veel succes met je trip xxx

Rian

Super veel plezier en succes daar en geniet er van !!! Zal je verhalen zeker gaan volgen hoor !!
Groetjes Rian ( Bas en Tom )

Ralf

Enjoy

Petra

Hey Anco,

Een hele goeie reis, maak er een onvergetelijke ervaring van!! Ik ga je verhalen zeker volgen. Heel veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt!!!!

Groetjes Petra, Joost en Veerle

Anja de Wit

He Anco,

Een hele goede reis en veel plezier, geniet ervan.
Ik ga je verhalen zeker volgen.

gr. Anja

Kees

Enjoy mosselman !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active